Een oude release zender. Hij stond in de bedstede.
Karel de Groot over deze zender: "Elke zaterdag moest Erik Post dat ding (zeker in de winter)
uren van te voren aan zetten en maar hopen dat hij het deed. De bak met het grote wiel is een
transformator om de hoogspanning te regelen.In de studio stond digitaal de frequentie te lezen,
als de zender op de loop ging moesten we even een gil geven. Dan konden de mannen even de juiste
knopjes draaien en dan stond hij weer goed."
Radio Release heeft deze zender op een gegeven moment verkocht. Daar heeft hij nog heel lang dienst gedaan.
Met dank aan Karel voor de foto's.